sâmbătă, 17 decembrie 2016

File de somon la gratar

somon la gratar
Photo by Alper Mumcu
Astazi mi-am propus sa va incant cu un somon la gratar. Somonul stim cu totii ca este foarte sanatos si gustos.
Ideal ar fi sa alegi iei somnon file proaspat, sau daca este vidat, trebuie sa fi atent sa fie bine vidat.
Pregatim somonul. Il frecam cu ulei si cimbru, si il lasam deoparte pana se incinge tigaia.



Eu am folosit o tigaie din fonta ( v-o recomand cu toata increderea sa o folositi). Eu am cumparat una de la firma Lava, cu dimensiune de 26cm/26 cm.
Inainte de a prima folosinta, tigaia trebuie bine arsa cu ulei, pentru a intra uleiul in toti porii ei. Astfel, mancarea nu se va mai lipi de tigaie. Aceasta procedura trebuie repetata din cand in cand, atunci cand vezi ca este foarte uscata.

Asa deci, am incins foarte bine tigaia. Am pus somonul cu partea cu piele in jos, am acoperit cu un capac. Dupa 3 minute, am intors pestele, i-am dat pielea jos. Acum este momentul sa pui  sare si piper caci se inmoaie si ramane fraged, am pus iar capacul si l-am mai lasat inca 3 minute.

Si iata a iesit un pranz sanatos si delicios. Putem folosi ca si garnitura legume la gratar sau legume gatite la abur.

Va doresc pofta buna